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BeitragVerfasst: Mi 10. Apr 2013, 11:42 
Tach O,

Hat jemand von euch diese Teil schon ma in den Händen gehabt, bzw. funktioniert das so einfach :?:

Hatte jetzt erst Tank zwecks neuer Klarglaslampe unten habe aber vor lauter Kabel & Steckergedöns nix gesehen von einem Diagnosestecker. :scratch:

http://www.eiweiss-raceparts.de/ganganz ... JR130.html


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BeitragVerfasst: Mi 10. Apr 2013, 12:10 
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Also ich glaube nicht das Du an den Diagnosestecker musst....habe son ähnliches Ding an meiner FZ1 und Da muss der Geschwindigkeitsstecker getrennt werden und zwischengeschaltet,dann brauchste noch ein Kurbelwellendrezahl,Plus und Minus.Er brauch ja 2 Signale um auszurechnen welcher Gang eingelegt ist.
Das steht aber auch so in der Anleitung auf der Seite.
Es kann sein das die Stecker fertig verdrahtet sind ,also Tachogeber ab Stecker zwischen,Kurbelwellenstecker ab und stecker dazwischen ,das gleiche mit der Stromversorgung,
Ich denke das meinen die mit Plug and Play

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Gruß Michael
XJR 1300 RP02 natürlich schwarz, MT 09 Tracer natürlich Rot

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BeitragVerfasst: Mi 10. Apr 2013, 12:19 
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So wie der XJRmeister beschreibt wird es wohl auch gemacht.
Und in der Montage Anleitung steht auch nichts vom Diagnosestecker, die du übrigens Direckt auf der Seite der Ganganzeige runterladen kannst.

http://www.eiweiss-raceparts.de/anleitungen/PLUG%20N%20PLAY%20YAMAHA.pdf

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Gruß Mario :mrgreen:


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BeitragVerfasst: Mi 10. Apr 2013, 12:38 
ok,
dass hatte ich mir schon angeschaut, mich hat nur die Sache mit dem Diagnosestecker verwundert.

Verkauft sich wohl so besser.


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BeitragVerfasst: Mi 10. Apr 2013, 18:55 
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Und wo wird das Dingen angebaut? Unter der Sitzbank?

Also, ich finde es einfach nur hässlich... [-(

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Ab auf's Bike... :headbang:

Handeln kommt von Hand, nicht von Mund.


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BeitragVerfasst: Mi 10. Apr 2013, 20:49 
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Crusty hat geschrieben:
Also, ich finde es einfach nur hässlich... [-(

...geht mir genauso.
Wenn man das wirklich braucht finde ich die Lösung aus England ganz schön.
Hat noch zusätzlich Warnlicht für den Seitenständer. Ist halt ein bisschen teurer.
Der baut gegen geringen Aufpreis auch gleich auf blaue LED-Beleuchtung um.
http://www.youtube.com/watch?v=3Xc3FD7kQvI

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Gruß, Alex______BildBild__..nein, ich gehöre hier nicht dazu, ich mache nur sauber!


Zuletzt geändert von balu am Do 23. Nov 2017, 21:00, insgesamt 3-mal geändert.

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BeitragVerfasst: Mi 10. Apr 2013, 21:09 
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das selbst gebaute ist mein Winter Zeitvertreib teile habe ich schon :mrgreen:

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BeitragVerfasst: Mi 10. Apr 2013, 21:28 
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https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Hab das so an meiner FZ1 gelöst ,nettes gimick

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Gruß Michael
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BeitragVerfasst: Mo 20. Nov 2017, 23:15 
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Will das Thema mal hervorholen. Die elegante Lösung in Tacho ist ja bei der RP19 nicht mehr so einfach drin, also warum nicht die Plug´n Play Lösung.
Soll halt nicht so auftragen und geschickt eingebaut...warum nicht?
Leider sind die Teile bei Tante Louise und Polo etwas klobig. Ich hätte folgende Fragen:
- Funktionieren die Anzeigen zuverlässig?
- Hat jemand einen Hersteller gefunden der etwas "elegantere" Anzeigen anbietet.

Danke

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.......der mit dem Wolf tanzt


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BeitragVerfasst: Do 23. Nov 2017, 21:04 
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balu hat geschrieben:
Crusty hat geschrieben:
Also, ich finde es einfach nur hässlich... [-(

...geht mir genauso.
Wenn man das wirklich braucht finde ich die Lösung aus England ganz schön.
Hat noch zusätzlich Warnlicht für den Seitenständer. Ist halt ein bisschen teurer.
Der baut gegen geringen Aufpreis auch gleich auf blaue LED-Beleuchtung um.
http://www.youtube.com/watch?v=3Xc3FD7kQvI


..auf die Gefahr mich zu wiederholen :mrgreen:

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Gruß, Alex______BildBild__..nein, ich gehöre hier nicht dazu, ich mache nur sauber!


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BeitragVerfasst: Fr 24. Nov 2017, 16:03 
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Ja balu, dass wäre natürlich die eleganteste Lösung. Mir ist noch nicht klar wie er das im Detail hinbekommt.
Die Homepage, bzw. die Videos des Herrn Tomson in England geben auch keine durchgängigen Infos. Ich habe ihn eben angeschrieben, mal sehen was er anbieten kann?
So wie ich es verstanden habe, greift er direkt ein Gangpositionssignal ab. (Also nicht indirekt über den Drehzahlsensor zum Tachosensor am Getriebeausgang mit anschließender Anlernphase). Ich frage mich sowieso ob es nicht bei den RP 19 Modellen nicht ein Gangsignal in der Elektronik geben müsste, da ja auch die Leistung über die Mappingsoftware je nach eingelegten Gang geregelt wird.

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BeitragVerfasst: Mo 27. Nov 2017, 22:07 
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Beiträge: 111
Motorrad: Z900rs, XT 500,
Der englische Gentlemen hat geantwortet. Hat einer das schon mal in Auftrag dort gegeben?

Hi xxx - Thanks for the interest in the conversions I offer. I get lots of questions so have a standard reply that I have included below but if you have any other questions do please just ask.

Standard reply....

As with many Yamaha motorcycles, the XJR1300 does not have an actual gear position sensor as standard, it has a neutral switch but that will not give a signal to represent selected gears. SO, the first thing I have done is converted the switch to also be a sensor that will signal the selected gear as well as giving a neutral indication. I purchase NEW ORIGINAL MFR Neutral switches and then convert them plus fit them with a new o-ring to seal against oil leaks.

I have put together a set of user instructions that detail how it works, how to fit it and how to set it up.

Click HERE for the instructions.http://www.perminatech.co.uk/pdfs/XJR1300 GPi User Instructions.pdf


Unfortunately the conversion is NOT available in a DIY format. The conversion requires the clocks to be sent to me for the internal electronics work to be completed, after which I would then return them, together with the replacement (modified) neutral switch and interconnecting sub-loom to be be refitted to your bike.

I am based in Guildford and would normally expect to complete a conversion within 6-12 days of receipt of the clocks.

I only require the clocks in their plastics BUT without the silver rear bowls and removing them will make postage easier and cheaper.

The conversions thus far have been primarily to the later models with digital LCD fuel gauge, although it is possible to do the earlier mechanical sets too.

Costs -
The gear position indicator (GPi) with RED marker LEDs beneath the numbers 1 to 5 on the tacho, costs £130 but will also require a new modified Neutral switch which I will convert and supply for an additional £40.

If you want the backlighting colour changed to say blue, (LCD fuel level type) then that adds £30 if done at the same time as a GPi conversion (otherwise £60). Note that for the earlier models (pointer fuel level type) that use filament type bulbs, I can supply and install LED conversion boards at the same price of £30 and this will give a blue LED type illumination instead of the normal glass bulbs. So in essence, blue LED backlighting is available for both new and old version clocks for £30 when done at the same time as a GPi conversion.

Return postage to UK mainland locations is £11 for Royal Mail Special Delivery which is tracked, insured to £500 and next day by 1pm from when I despatch. Locations further afield (Worldwide) can be accommodated at additional cost, I normally use http://www.parcel2go.com or Royal Mail International Signed for which is insured and tracked. (For Ireland it would be £15 with DPD couriers for a 1-3 day service)
I have done conversions for people all over the world, including France, Germany, Denmark, Finland, Sweden, Croatia, USA, Aus, NZ and many more.
Payments are not expected up front but would be required before despatch of converted clocks back and can be made by enclosed cheque (payable to 'Perminatech'), by direct transfer to my Nat West Business account, or by PayPal to 'paul.thompson@perminatech.co.uk' but I would have to ensure that any deductions by them (PayPal) are covered too. (normally 3.7 to 4.6%) If you are local and want to drop off and collect - no problem and payment can then also be made by cash if easier for you. Overseas transfers to my business account may incur additional transfer / exchange-rate charges accordingly.

So - please take a look at the user instructions and if you are interested in having your clocks converted, please contact me again so we can arrange for them to be converted and can exchange further details. If you have any other questions, just ask and I'll do my best to answer promptly.

I can also now provide a replacement Neutral switch that also has an output to drive a lamp or LED to indicate when you are in 5th. This can be used / fitted DIY and you just need to connect it to a lamp & 12v. Ask if interested...
Finally - a pic of a recently converted set complete
with blue backlighting, white Lockwood dials and GPi. (not the best pic as taken with phone but gives the idea)
GPi on standard dials and standard backlighting.
Blue backlighting and blue Lockwood dials

I’ve just done another set with Blue dials and GPi and IMHO this combination or with ‘stock’ dials gives the best transformation. The dials do look good, but they are produced on BLUE acrylic which means that the RED LEDs do not show through as well as the stock or blue dials, where the marker positions and numbers themselves are actually white, which in turn illuminates RED more readily.
(Hope that makes sense - if not, feel free to call me). If you want me to supply and fit the replacement Lockwood Dial faces - they add £35 to the total (basically at cost to me).
And at last !! - here’s an early set with gear indicator showing 5th gear.

NOTE: Unfortunately the early (Mechanical) sets are more difficult to convert, since space is so limited and there are no electrical buttons to use to set / config the GPi. (This means you’ll need to touch a supplied wire to earth to configure then secure the wire out of the way)

For this reason, the conversion cost of these is an additional £20, making a total of £150 + the modified replacement sensor at £40 = £190 + the postage at £11 - meaning £201 in all.

Finally - instructions detailing how they work can be viewed by clicking on the link below.
http://www.perminatech.co.uk/pdfs/XJR13 ... ctions.pdf

Any other questions, please ask.

Best Regards
Paul Thompson
Email: paul.thompson@perminatech.co.uk
Mob: 07771 868890
Tel: +44 (0)1483 851452
Web: http://www.smart-tech-services.co.uk

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BeitragVerfasst: Fr 2. Mär 2018, 20:39 
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Registriert: Do 29. Dez 2016, 00:53
Beiträge: 111
Motorrad: Z900rs, XT 500,
https://www.motorradtechnik-engelmann.d ... gruen.html

http://forum.cbr-1000.de/index.php?thre ... r-richtig/

Hallo,
scheinbar gibt es auch eine recht einfache Lösung für den Ganganzeigeneinbau.
Hat das schon jemand so gemacht? Die Frage ist halt ob es bei der XJR auch so geht.

Gruß OKAMi

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